Beyaz Kelebekler Böyle mi Uçarmış

Betül kardeşimin aziz hatırasına,

Kimsecikler bilmez
Varınca hazan, küçük kızlar
Tenha köşelerinde nemli bahçelerin
Hüzünlü yıldızlara bakar
Ağlarmışlar
Ben de bilmezdim...

Ah!  Bu küçük kızlar


Beyaz yemeni, kızıl benekler
Çelikten rüzgarlar, küçük kelebekler

İşte bir küçük kız
Gülücük gözlerinde
Elleri
Nurdan halelerle çevrili

Kuytularda ağlar
Bize
Kaş bile çatmazsın ha...
Ah küçük kız
Bu dünyanın onca gamını
Nasıl sığdırdın minik kalbine
Sadece yıldızlara mı fısıldarsın derdini
Bunca sevgiyi yine o
Ufacık yürekten mi ışıldarsın
Yoksa yıldızlardan
Verip kederini
Her gece sevgi mi alırsın


Neden ağlaşır bebekler
Görünmez oldu keten kelebekler

Hani konuşmuştuk, hatırla
Küçük kuzucukların olacaktı
Sana benzeyen
Sen sadece anasının kuzusu kalacaktın madem
Söyle kınalı kuzu
Bunca ümit verme neden

Şimdi başaklar sarı
Kurşun yüklü bulutlar
Bahar gelecek elbet
Mor dağlar yeşerecek
O zaman soracağım
Hani ya kuzucuklar


Bekleme hiç gelmeyecekler
Cennete koşar renkli kelebekler

Seni mi bulur her susayan
Ufacık avuçların
Su taşımaktan hiç yorulmaz mı
Hep senin payına mı düşer
Yaralara derman olmak
Tasın bile yok, efserin, bir maşraban
Bu kadar yorma kendini
Bak narin kanatların zayıf düşüyor
Kısıldı sesin
Soğuk rüzgarlara dayanamazsın
Dedim sana
Göze geleceksin

Bir beyaz başörtüsü
Yeter dedin öyle mi
Hiç büyümedin ki sen
Nereden bileceksin yetişkinlerin
Amansız nefretini
Onu bile çok görecekler sana
Göreceksin

Başörtüm yeter
Hem gelinlik
Bir damlacık kızım ben
Hem kefen
Babam seçmiş
O yüzden beyaz zaten
Zaten
Bekler beni Yaradan
Kanat yapar onu
O’na uçarım
Ve zaten
Bilirsin
Kısadır ömrü kelebeklerin


Güzün solunca çiçekler
Göğe yükselir gümüş kelebekler

Yıldızlara yükselen küçük kız
Aysan
Lacivert bulutlardan sıyrıl da gel
Güneşsen şayet
Isıt içimizi
Çok üşüdük
Manisa dağları
Pek soğukmuş meğer
Kimseler bilmezmiş
Ben de bilmezdim...


Melekler dizilmiş el ele bekler
Böyle uçarmış beyaz kelebekler

Hazanda hüzün
Hüzünde yazan
Yüzünde özün
Sözün de gazan

Ah Betülcük...



-------------------------------------------------------
Not: Bir kızımız vardı; hem akıllı, hem zeki, hem güler yüzlüydü. Cemiyet adına büyük umutlar bağladığım, kendisi gibi ahlaklı, üretken çocuklar yetiştirmesini beklediğim gençlerimizdendi. Çiçeği burnunda bir gelin olarak, Manisa'daki elim bir kazada kaybettik kendisini. 7 yıl önce bugün, Yunus Emre'nin dediği "gök ekini biçmiş gibi" toprağa düştü. Bu şiiri, onun vefatının hemen akabinde, ıstıraplı ruh halimle kaleme almıştım. Fatma Betül'ü rahmetle anıyorum. Melek gibi bir insandı, umulur ki yüce Yaradan da kendisini meleklerle haşreylesin. Amin

Bu vesileyle, Fatma Betül gibi, 28 Şubat dönemi zalimlerinin sultası altında inlemiş tüm başörtülü kızlarımızı hürmetle yad ediyorum.


 Sitede yayınlanan yazılardan haberdar olmak için lütfen abone olunuz.
Free counters!

Yorumlar